24 Ocak 2018 Çarşamba

Başlat || Kitap Yorumu (Ready Player One)


Adı: Başlat
Yazar: Ernest Cline
Orijinal Adı: Ready Player One
Sayfa Sayısı: 506
Benim Puanım: 4.00





Burası Oasis buradan çıkış yok!



Yıl 2045 ve dünya çok çirkin bir yer.
Uygarlıkları felce uğratan enerji krizi, tam anlamıyla felakete dönüşen iklim değişikliği, kıtlık, yoksulluk, bulaşıcı hastalıklar ve geriye kalan son kaynaklar için süren nükleer savaşlarla cehenneme dönen bir dünya... Ve bu dünyada yaşamak zorunda olan tüm talihsiz insanlar gibi, henüz on sekiz yaşındaki Wade Watts da uyanık olduğu zamanın neredeyse tamamını bir simulasyonun içerisinde geçiriyor.
İstediğiniz kişi olabileceğiniz, istediğiniz yerde yaşayabileceğiniz ve istediğiniz şeyleri yapabileceğiniz bir yer olan, insanlığın son vahası, sanal dünya OASIS'te.
Ve bir gün OASIS'in yaratıcısı James Halliday ölüyor. Arkasında bıraktığı milyonlarca dolarlık bir servetle. Ancak bir sorun var. Ortada bir varis yok.
James Halliday bütün mirasını tek bir kişiye bıraktı. Yarattığı devasa sanal dünya OASIS içinde sakladığı üç anahtarı bulacak olan kişiye. İşte dünya çapındaki kıran kırana mücadele böyle başladı. Ve anahtara giden ilk ipucunu Wade Watts buldu.

Hazır mısınız?

(Tanıtım Bülteninden) 


Yorumuma nasıl başlayacağımı bilemediğim bir kitaba daha merhaba. 👋🏼

Fakirlik içinde sürünen insanlar ve OASIS denen kendi Avatar'ınızı oluşturduğunuz sanal bir dünya. Gerçek hayatta yaşamak OASIS'te yaşamaktan daha zor. OASIS hem eğlenceli hem de artık Halliday'in ölümüyle sonunda ödül olan bir yer.

Kitap terimlerle dolu arkadaşlar. Bknz:
PDP-1. Altair 8800. IMSAI 8080. Apple I, II. Atari 2600. Commodore PET. Intellivion. TRS-80 modelleri. Atari 400-800. ColecoVision TI-99/4. Sinclair ZX80. Commodore 64. Nintendo ve Sega oyun sistemleri.
Ve daha nicesi.
Oyunlara, 80'lere, oyun konsollarına vs. dair bir sürü araştırma ihtiyacı duyacağınız kelimeler mevcut. Ayrıca yazarımız anladığım kadarıya anime aşığı. Kitapta bolca anime ve bahsettiği animelerden karakterler de geçiyor. Bunlara ilginiz yoksa eğer sepetinize eklemişseniz kitabı sakince çıkarın, elinize almışsanız da neden aldınız diye soruveririm.

Kitapta bir şeyleri hayal etmek bence biraz zor. Mesela ben çocuğun Avatar'ını pek hayal edemedim. Yazarın pek bahsetmiyor oluşundan mı yoksa ben bunca terimin içinde bahsetmediğini sandığım karakter özelliklerini bahsetti de ben mi unuttum, bilmiyorum.
OASIS de yaşadığı anların birçoğu da karmaşıktı bence. Ama kitabın karmaşıklı kitabı daha da güzel kıldığını düşünüyorum.
Karakterlere gelecek olursam, her karekter kendince iyiydi. Bu arada Wade'in ağzından okuyoruz kitabı. Ama sevmediğim ya da ısınamadığım karakterler var. Zaten nefretlik olan karakterler ayrı ama sevmem gereken karakterlerden bahsediyorum. İyi olup benim bi' türlü ısınamadığım karakterler. İsim vermeyeceğim. Etkilemek istemiyorum.
Aech. 💛 Kitapta güzel kazıklardan birini bu karakter üzerinden yapmış yazar. Bunu okuyunca ne düşünürsünüz bilmiyorum ama sanıyorum ki aklınızda gerçekleşen kurgu olmayacak. Yani ben birçok kurgu geçirdim aklımdan hiçbiri olmadı.

Yorumlarımı okuyan bilir, şok olmayı çok seviyorum. Kazık yesem de kazık yememin boyutuna göre değişiyor, onu bile sevebilirim. Bu kitapta da dolusuya şok olacağınız olaylar mevcut, bolca garantisini verebilirim. Ve efsane iyiydi hepsi, hepsi, HEPSİ.

Birçok distopik veya fantastik kitaplarını ele alalım, genelde yazarlar kitabın bitimine 100 sayfa kalmış birden "aa sayfa kotam doluyor, hemen bitirmem lazım" deyip hızlanmaya başlıyorlar. Bu kitapta da sanki yazar biraz o moda girmiş gibi hissettim ama okuduklarıma kıyasla bence hızlandırma seviyesi ortaydı. Birden olup bitmedi. Zaten beklediğimiz ve bir an önce olsun istediğimiz o son gayet hızında geldi ama bir tık üstte diye düşünüyorum.

506 sayfalık kitabın bazı kısımları da fazla uzatılmış. Aslında kitapta kararsız kaldığım kısım burası. Uzatılmış mı? Yazmasa olmaz diyorum ama azaltadabilirdi diyorum. Bakın terim kısımları falan değil. Ya da anahtarları bulması gerektiği için ben bir an önce BUL ŞUNU moduna girdiğim için aslında gereksiz gibi gelen kısımlarda gereksiz değildi (cümlem mükemmel!). OF. Bilmiyorum. 😔 Ama olmasaydı kitabı hiç anlamazdık diye nokta koyuyorum yoksa bunun sonuna ulaşamam.

Kitabı gönülden öneriyorum eğer ilginiz varsa. Hiç düşünmeden alın derim.
Valla çok alakasız ama ben bu kitabı okurken Metin2 oynadığım zamanlara gittim. OASIS'te oluşturulan dünya ile yakından uzaktan alakası yok ama götürdü işte. Sega kelimesini görünce zaten kalbimden vuruldum. Küçükken bilgisayarımızda Sega vardı içi oyun dolu. Bomberman aşığı idik. Çok güzeldi. Aklıma onlarda geldi. Pac-man'i zaten bilmeyen yok. ❤️

Yazarın ik romanı ve inanın ilk romanına göre çok iyiydi. Armada'yı da alacağım. Ayrıca kitabın yan kitabı falan çıksa hiç düşünmeden alırdım. Sonrasını aşırı merak ediyorum.

Fragmana gelecek olursam, Allah aşkına okumadan fragmanı izlemeyin. Okuduktan sonra fragmanı izlemeye çok korkuyordum ama bu kadar beklemiyordum. Kitaptan tek aldıkları yer Halliday'in ölümü ve verdiği ödül. Hayal ettiğim veya okuduğum çok az kesit filmde mevcut. Umarım bu yanıltmacadır çünkü harbi üzüldüm.

Okuduğunuz içn teşekkür ediyorum ve bolca iyi günler diliyorum güzel insanlar. Güzel günleriniz olsun.

Instagram > gladerbook
Goodreads > gladerbook



SPOILER


 Wade karakterimizle başlamak istiyorum. Sizce bu karakterimizin karşısına çıkan engeller az değil miydi? Tabii ki böyle olmasına çok mutluyum gerçi karşısına çıkan Altılılar yeterdi ama mesela ödeme yapmadığı için IOI'in Wade'i tutuklamasıyla beraber Wade'in Altılılar'dan veri tabanını ve her bilgiyi çalması çok gergin ama çok hızlı olmadı mı? Ben çocuğun önüne harbi büyük bi' engel çıkmasını bekledim ama birden olup bitti. Gerçi uzatsaydı kitap 700'ü bulurdu ama bir çocuğa göre aşırı zeki bu oğlanımız elini nereye atsa işi halledip sessizce ortadan kaybolan biriydi ve bana süper gücü olmasada bi' insana göre şansın dibini boylamış bir karakter gibi geldi. Tamam Art3mis yüzünden yaşadığı şeyler veya ailesini kaybetmesinin neresi şans, ben buna mı şans diyorum KENDİNE GEL SENA gibi kelimeleri kendime yöneltiyorum ama sonrasını düşünün. Özellikle Altılılar'ın inine girip her şeyi çalması. Gerçi efsane plandı. Nasıl kurtulacak diye beklerken efsane bi' kurguyla Wade karşımıza geldi. Yürek yemiş koca yürekli Wade. Kimse kalkışamaz o olaylara valla.

Art3mis'e gelelim. Yorumumda bahsettiğim, sevmem gereken ama ısınamadığım tek karakterdi Art3mis. Nötr'düm kıza karşı ama Wade'e yaptığı olayla birlikte bitti benim için. Tamam yapmasaydı aşktan gözü dönmüş Wade kesin oyunu yarıda bırakacaktı, kızın yaptığı çok iyi bir şeydi ama yine de sevemedim arkadaş. Kitabın sonunda bile tebessüm etmeme sebep olsa da sevemedim. Fragmanı izledikten sonra daha da soğudum. KIZIL SAÇ NEDİR? Siyah saçlı mavi gözlü yüzünde doğum lekesi bulunan kızımız ne hallere gelmiş. Olmamalıydı. Beğenmedim. 👎🏼

Aech. Yazar öldürseydin daha iyiydi dedirten cümleyi bu karakterle resmen dedirtti ama ben dediğim an pişman oldum. Hayır. Ölemez. İyi ki ölmedi. Ama neden kız? Hayır, biz onu kitabın yarısından fazlasına kadar erkek diye hayal ettik. Sağ gösterip sol çakmak gibi bir şey bu. Hadi kız yaptın neden eşcinsel? Şahsen ben Art3mis'e ısınamadığım için kız olduğunu öğrendiğim an Aech için direkt "o zaman Wade ile olsun" dedim. Olamadı. Bağrımıza bastığımız bu karakter kesinlikle erkek olarak kalmalıydı. Bu yediğim kazık ve şoku sevmedim. Tek sevmediğim kısım bu kısımdı.

Shoto, çok mu tatlıydı! Daito ile harbi kardeş sandım ve güzel şok'lardan biriydi. Ama çocuğu öldürmesi.. 43. kattan neden öldürdün be? Gerçi ben öldüğünde Avatar'ı öldüğünü sanıp "eh haketti" dedim ki bunu BEN dedim, her şeye üzülen BEN. Çünkü çocuk iyi olabilir ama Wade'e hak ettiği gibi davranmadı ve kendisi hak etti ölümü. Sonra gerçekten öldürüldüğü çıkınca ortaya üzüldüm. Hepsinin başına gelebilirdi bu olay ki Wade ucundan kıyısından atlattı bu olayı.

Ne anlatacaklarım varmış.
Bu kadar Spoiler kısmı.
Spoiler hakkında yorum yapacaksanız eğer ki pek yorum yapan yok ama bunu söylemem gerekiyor, yorum yaparken başta spoiler olduğunu belirtirseniz sevinirim. Meraklı biri iner ve okursa olacakları düşünemiyorum. :')

3 yorum:

  1. Yorum tam bir parodoks olmuş Sena Abla :). Şahsen ben bir 2000'li olarak o piksellerin zamanında insanlara neler hissettirdiğini anlamış bulundum. Filme gelince, kendimi "aman okumayanlar düşünsün, biz hiç olmazsa o sahneleri kafamızın içinde yaşadık" şeklinde teselli etmeye çalışıyorum. - hayalci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah, gerçekten öyle oldu, spoiler kısmında bile.:) ben teselli edemiyorum kendimi, birçok şey eksik olacak demiştim izlemeden önce ama Wade bile yanlış oyuncu seçimi olmuş:(

      Sil
  2. Merhaba daha önceden okuduğum için bir noktayı tam anımsayamıyorum. Karakterler öldüğü zaman o anda üzerinde olduğu eşyaları mı kaybediyordu yoksa tüm elde ettikleri sıfırlanıp her şeyleriyle sıfırlanıyor mu?

    YanıtlaSil