7 Eylül 2015 Pazartesi

Postacı Kapıyı Çalmayacak || Kitap Yorumu

Adı: Postacı Kapıyı Çalmayacak
Yazarı: Ava Dellaira
Orijinal Adı: Love Letters to the Dead
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 352
Goodreads Puanı: 3,83
Benim Puanım: 4,00

Bazı şeyler var ki artık bu dünyada olmayanlar dışında kimseye söyleyemem.
Size bu mektupları yazmaya başlayınca kendi sesime kavuştum. Sonra bana yanıt veren bir ses duydum. Bir şarkının farklı tınlayışında, bir filmin hikâyesinde, kaldırımdaki çatlakta açan bir çiçekte buldum yanıtı. Bir pervanenin kanat çırpışında, dolunaya dönen ayda... Yeryüzünde bu mektupları gönderebileceğim bir adres yok. Öldüğünüzü biliyorum ama sizi duyuyorum. 
Hepinizi duyuyorum. Buradaydık, bunun bir anlamı var, diyorsunuz.
Kısa süre önce ablasını kaybeden Laurel, onun nasıl öldüğünü bilen tek kişidir ve bu sırrı kimseyle paylaşmamasının bir nedeni vardır. 
Onu bu karanlıktan çıkaracak yardım eli, hiç beklemediği bir yerden gelir. Genç kız okulda verilen bir ödevle mektuplar yazmaya başlar. Bu mektupların ortak noktası ise erken yaşta hayata veda etmiş, onun için anlamı olan Amy Winehouse ve Kurt Cobain gibi ünlü isimlere yazılmasıdır. Zaman geçtikçe bu duygu yüklü mektuplar hem ablasının ölümü üzerindeki sır perdesinin aralanmasına hem de Laurel'in kendine bir yol çizip yetişkin bir bireye dönüşmesine yardımcı olur.
Hemen hemen herkes tarafından beğenilen bir kitap, hatta film olmasını isteyenler bile var. Doğrusu film olacak kadar iyi bir kitap değildi. Zaten bu kitabın film olması biraz zor. 
Bende herkes gibi kitabı beğendim. Goodreads üzerinden de 4.00 verdim. Fakat kitabı bıraktığım an, kendi kendime demedim "devam etmem lazııım." diye. Merak uyandıran bir kitap değildi bence. 
Aslında kitap benim için 3.00 puanlıktı fakat beğendiğim o kadar çok söz, ve beni düşündürecek o kadar çok olay vardı ki, 4.00 vermek istedim. 
Okumalı mısınız? Bence okuyun. Akıcı bir kitap. Olayın gidişatı da güzel. Ama distopta, fantastik, gerilim vb gibi bir şeyler bekliyorsanız, unutun onları. Tanıyalım kısmını okumuşsanız eğer unutmuşsunuzdur zaten.
Kitap hakkında çok fazla söylenecek söz yok. İsterseniz Instagram üzerinden de yazdığım yazıyı okuyun, bitirir bitirmez orada yorum girdiğim için, duygularım biraz daha farklı olabiliyor tabii. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder